Secțiunea de produse proaspete, a unui magazin alimentar, promite, în mare parte, neprelucrarea lor, susținând că sunt pline de beneficii nutriționale, precum fibrele, vitaminele și antioxidanții.
O parte din mesajul „mâncare pură” se răspândește prin reclamele mici, montate deasupra raioanelor cu legume, peste care este pulverizează apă, din când în când.
Există, bineînțeles, beneficii, pentru vânzător.
Din punct de vedere psihologic, cumpărătorii preferă să vadă produse care strălucesc, presupunând că vor rămâne proaspete.
Adevărul murdar?
Magazinele de alimente o fac din alt motiv.
S-ar putea să vă gândiți că legumele care au fost rupte și care nu mai pot trage umiditate din sol au nevoie de un pic de apă.
De fapt, contrariul este uneori adevărat: Excesul de apă poate duce la creșterea microorganismelor și la deteriorarea țesuturilor plantelor, mai repede decât în cazul în care ar fi fost menținute uscate.
Magazinele mai au un motiv pentru care fac asta.
Când fructele și legumele proaspete sunt udate cu apă, ele absorb umiditatea.
Din moment ce produsele sunt adesea vândute la gramaj, înseamnă că vor costa mai mult.