În timpul unui conflict, este foarte simplu să lași emoțiile să preia și să transforme o simplă neînțelegere, într-o dispută prelungită.

Experții spun că folosirea unui ton prietenos și găsirea unei soluții, care ar satisface pe toată lumea, ajută la încheierea unei dispute în mai puțin de un minut.

Psihologii Susan Heitler și Susan Whitborn oferă câteva sfaturi eficiente care pot ajuta toți oamenii să ușureze instantaneu tensiunile și să ajungă la o soluție reciproc avantajoasă a conflictului.

Ascultați-vă emoțiile, dar nu le lăsați să vă absoarbă mintea.

Ne confruntăm mereu cu marea tentație de a „înghiți” în sec sentimentele, pentru a evita agravarea conflictului.

Cu toate acestea, Heitler și Whitbourn subliniază importanța înțelegerii că emoțiile negative pot încerca să ne spună ceva.

Heitler explică: „Emoțiile negative ajută o persoană să-și sublinieze existența unui conflict (deci deciziile sale), ceea ce dorește, dar ceea ce nu are, sau că trebuie să facă ceva neplăcut. Astfel de emoții semnalează necesitatea de a se concentra și de a începe să facă ceva. Cu toate acestea, încercările de a rezolva situația de conflict, cu o umbră negativă în vocea, spune multe despre necesitatea de a se apăra „.

În ciuda importanței de a face față emoțiilor, Susan Whitbourne mai vorbeste despre importanța compasiunii și a acceptării emoțiilor unei alte persoane.

Dacă începeți o ceartă, gândindu-vă doar la dorințele și nevoile voastre, atunci va fi mult mai dificil să ajungeți la o soluție reciproc avantajoasă.

În schimb, ambii psihologi propun să menținem un ton prietenos, în timp ce ne exprimăm argumentele și încercăm să înțelegem punctul de vedere al altcuiva.

Tonul face muzica!

Găsiți o limbă comună

Puteți să vă petreceți câteva ore în care să aflați cine are mai multă dreptate, dar compasiunea va stinge din start această ceartă.

Whitbourne spune: „Arătați compasiune și puneți-vă în locul adversarului. Fără a recurge la dispreț, puteți încerca să soluționați rapid o dispută cu ajutorul umorului, dacă aceasta a apărut din cauza unor motive ridicole „.

Susan Heitler consideră că ambele părți ar trebui, de asemenea, să confirme că înțeleg argumentele.

Conflictele nu sunt întotdeauna evitate, însă abordarea unei probleme poate afecta în mod semnificativ rezultatul acesteia.

Sinceritatea față de emoțiile și respectul față de emoțiile unei alte persoane vă va ajuta să găsiți rapid cauza principală a disputei și să elaborați o soluție potrivită pentru fiecare dintre părți, fără a fi necesară cearta.


Loading...
Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *