Shoppingul face parte din cultura noastră modernă. Shopping îți poate oferi o fericire temporar, dar oare așa arată fericirea?

Satisfacția instantanee a unei noi achiziții va dispărea în câteva ore sau zile. Poți utiliza în continuare produsele, dar este posibil să nu îți aducă adevărata bucurie.

Sau poate că nici nu le folosiți, pentru că ai deja ceva similar.

PUBLICITATE

Problema cu acest tip de cumpărături este că încercăm adesea să ne cumpărăm fericirea.

Din păcate, clișeul este adevărat. Banii nu pot cumpăra fericirea.

Cel puțin nu când vine vorba despre produse.

PUBLICITATE

Se pare că principalul impediment în cale fericirii este adaptarea. De îndată ce lucrul achiziţionat devine obişnuit şi neinteresant, nivelul de satisfacţie faţă de viaţă se diminuează şi suntem nevoiţi să căutăm o altă achiziţie pentru a putea fi fericiţi. Iar acest proces este repetat din nou şi din nou.

Pe de altă parte, o cercetare a Universităţii Cornell a descoperit o cale prin care acest ciclu dăunător să fie rupt. Profesorul de psihologie Thomas Gilovich a demonstrat că oamenii experimentează acelaşi nivel de creştere a fericii când călătoresc, ca atunci când cumpără ceva nou.

Dar, şi aici este un aspect important, în timp ce nivelul fericirii faţă de o nouă achiziţie scade treptat, nivelul fericirii vizavi de o călătorie, prin amintirile legate de această experienţă, continuă să ne ridice moralul şi hormonii de fericire pentru o perioadă lungă de timp.

PUBLICITATE

O maşină sau un dispozitiv nou nu te fac fericit A participa la diferite tipuri de evenimente neobişnuite, a merge în călătorii, învăţarea unor noi competenţe, chiar şi un sport extrem, toate sunt ideale ca surse ale fericii unui om. Un nou dispozitiv sau o nouă maşină vor deveni, în cele din urmă, banalităţi pe care le posedăm sau devin depăşite. Fiecare nouă aventură generează amintiri şi o sursă reală de bucurii care rămân cu noi până la sfârşitul vieţii.


Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *