„Conflictul dăunează creierului nostru. Suntem protejați de evoluție de fiecare dată când simțim o amenințare. Impulsul nostru fundamental, de a ne proteja pe noi înșine, este automat și inconștient. ” – Diane Musho-Hamilton

Inteligența emoțională (EI) este definită ca „abilitatea de a identifica și de a gestiona propriile emoții „. Un EI scăzut duce, în general, la o incapacitate de a rămâne calm, ducând la mai multe conflicte, în timp ce un EI ridicat duce la mai puține conflicte și la capacitatea de a rămâne calm, sub presiune

Conflictul este o parte inevitabilă a vieții. Chiar și cea mai puternică, cea mai calmă și cea mai coerentă persoană va experimenta un anumit grad de turbulență interpersonală la un moment dat. În majoritatea cazurilor, oamenii nu au control asupra a ceea ce se întâmplă.

Singurul aspect al unui conflict, pe care îl putem controla, este modul în care reacționăm.

Acest lucru nu înseamnă că excluderea acestui proces „automat și inconștient” este ușor; nu este.

Dar putem învăța să recunoaștem și să ne gestionăm emoțiile negative. Putem suprima, într-o oarecare măsură, acest răspuns fiziologic înnăscut.

Putem învăța să rămânem liniștiți în orice conflict, inclusiv în mijlocul unui argument.

IATĂ CUM:

1. RESPIRĂ PROFUND

De ce: capacitatea de a rămâne relaxat și centrat, în timpul unui conflict, depinde de capacitatea ta de a detensiona corpul. Respirația intensă este răspunsul înnăscut al organismului atunci când se confruntă cu stresul. Renunțând la acest răspuns natural și practică respirația profundă, acesta ajută organismul să rămână calm.

2. CONCENTREAZĂ-TE ASUPRA CORPULUI

De ce: Concentrarea asupra oricăror senzații fizice, care apar într-un conflict, îți permite să le schimbi cu grijă. Atunci când focalizarea se îndreaptă spre corp, poți simți tensiunea, respirația superficială etc. care însoțesc stresul.

3. ASCULTĂ ÎN MOD ACTIV

De ce: O persoană va iniția un argument sau alt tip de conflict, dacă simte că nu este auzit. În plus, este imposibil să oprești un conflict fără o ascultare atentă și activă.

4. ADRESEAZĂ ÎNTREBĂRI DESCHISE

De ce: Întrebările deschise sunt neprețuite în rezolvarea conflictelor. În primul rând, întrebările deschise demonstrează că asculți cu atenție. În al doilea rând, aceste tipuri de întrebări arată respect pentru persoană, permițându-i să își articuleze gândurile.

5. ȚINE-ȚI VOCEA ÎN ECHILIBRU

De ce: Cea mai ușoară cale de a escalada conflictul este ridicarea vocii. Pe de altă parte, una dintre cele mai ușoare căi de stingere a conflictului este scăderea vocii. Nivelul vocii este, de asemenea, legat de tensiunea arterială. Atunci când BP ajunge la un anumit punct, devine mai dificil să înțelegi ce ți se comunică.

6. SUNT DE ACORD SĂ NU FI DE ACORD

De ce: Nu orice conflict va produce rezultate amiabile sau reciproc acceptabile. Cu toate acestea, poți evita aprofundarea conflictului, prin deconectarea politicoasă din conversație.


Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *