PUBLICITATE

Somnul… Cu toții avem nevoie de el și totuși, pentru mulți dintre noi, o odihnă bună este greu de imaginat. Există o multitudine de motive pentru care oamenii ar putea avea probleme cu somnul.

De la stres, la dietă, exerciții fizice, iar toate au un anumit impact asupra calității și cantității de somn.

Deși este cunoscut faptul că somnul este vital, deoarece ne menține sănătoși mental și fizic, nu este atât de bine cunoscut faptul că poziția în care dormim poate, de asemenea, să ne afecteze foarte mult sănătatea.

Oamenii dorm în tot felul de poziții, cele mai comune fiind fie pe spate, pe partea dreaptă, pe partea stângă, fie cea fetală.

Unele dintre aceste poziții pot ajunge să ne influențeze negativ, cum ar fi dormitul pe partea dreaptă.

PUBLICITATE

Această poziție poate, de fapt, să agraveze problemele digestive și să ducă la alte probleme de sănătate care diminuează calitatea somnului.

Poziția cea mai bună este pe partea stângă.

Specialiştii spun că partea stângă este dominantă pentru sistemul limfatic. Limfa transportă nutrienţii necesari corpului, precum proteinele, glucoza şi alte elemente care trebuie să fie transmise către partea stângă a corpului.

Atunci când vine vorba de digestie, dormitul pe partea stângă este mai bun decât pe dreapta, dintr-un motiv simplu, cel al gravitaţiei. Mai precis, întins pe partea stângă, corpul permite resturilor de mâncare să coboare din intestinul gros în colon. Dormitul pe partea stângă permite stomacului şi pancreasului să stea în mod natural (stomacul este pe partea stângă a corpului) şi să elimine enzime şi suc gastric. Este recomandată odihna de 10 minute pe partea stângă, după masă, pentru îmbunătăţirea digestiei.

Studiile au confirmat și că 80% din muşchii inimii sunt localizaţi pe partea stângă, iar dormitul în această poziţie îmbunătăţeşte şi uşurează efortul depus de inimă.

Având în vedere că digestia este îmbunătăţită dacă dormim pe partea stângă a corpului, şi somnul va fi mai odihnitor. Astfel, nu ne vor chinui durerile de stomac în timpul somnului şi nici nu ne vom confrunta cu alte simptome supărătoare, precum balonarea sau arsurile gastrice.

Ei bine, acum știi ce ai de făcut, dacă vrei să dormi liniștit!


PUBLICITATE
Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *