
Societatea în care trăim pune preț prea mare pe aparențe și, în mod voluntar, ajungem să alimentăm această obsesie.
Unul dintre lucrurile pe care le facem, în zilele noastre, sunt selfie-urile, iar acestea au devenit un subiect de discuție în întreaga lume.
Astfel că, după ani de studii și cercetări despre acest subiect, oamenii au descoperit o corelație între selfie-uri și narcisism.

Un studiu publicat în jurnalul Personality and Individual Differences a dezvăluit că un chestionar online care a inclus subiecți din Statele Unite, cu vârstele cuprinse între 18 și 40 de ani, a ajutat la cunoașterea trăsăturilor de caracter legate de acțiunile din social media, printre care s-au numărat editarea fotografiilor postate în mediile sociale și postarea selfie-urilor sau pozelor pe care utilizatorii și le-au făcut singuri.
Studiul a examinat și frecvența postării selfie-urilor și a comparat-o cu tendința narcisistă a caracterului.
Studiul a dezvăluit că forțele socio-culturale promovează obiectificarea oamenilor, care ajung să fie depersonalizați și judecați precum obiectele. Cu alte cuvinte, oamenii ajung să atribuie mai multă valoare celorlalți doar pe baza aparențelor.

Într-un chestionar realizat ca parte a studiului, participanții cu vârsta medie de 29 de ani au fost nevoiți să se evalueze pe baza a 12 afirmații.
Printre acestea au fost incluse și „Am tendința de a-mi dori ca alții să îmi acorde atenție”, „Am tendința de a nu fi prea preocupat cu moralitatea acțiunilor mele”, „Am tendința de a-i manipula pe ceilalți pentru a obține ceea ce îmi doresc” și multe altele.
După analizarea rezultatelor, oamenii de știință au ajuns la următoarele concluzii:

Există o corelație între auto-obiectificare și narcisism și timpul petrecut în rețelele sociale.
Există o prezență mai puternică a narcisismului și auto-obiectificării în cazul persoanelor care își editează selfie-urile în social media.
Iată ce categorie de oameni preferă selfie-urile, în mod excesiv!

Narcisiștii: egoism extrem și o vedere grandioasă asupra sinelui. Narcissiștii au nevoie excesivă de a fi admirați de alții și au un simț al dreptului exagerat de evoluat. Este posibil să fie de acord cu afirmații precum „Sunt mai capabil decât majoritatea oamenilor”.
Psihopații: impulsivi și lipsiți de empatie.
Manipulatorii: Manipulează fără a ține seama de nevoile altora.

Concluzia analizei acestui studiu a dezvăluit faptul că bărbații care petrec mai mult timp în social media și făcându-și selfie-uri sunt mai narcisiști decât cei care petrec mai puțin timp în social media. Persoanele care au un nivel mai mare de narcisism și psihopatie se pare că postează selfie-uri mai des decât ceilalți oameni. Narcisiștii postează mai des poze editate, cu ei înșiși.
Deși studiul a fost realizat cu ajutorul unui eșantion strict masculin, bazându-ne pe studiile anterioare, putem observa că femeile au mai puține caracteristici narcisiste. Cu toate acestea, nivelul lor de auto-obiectificare este mai mare.
