Un sondaj de opinie a scos la iveală faptul că femeile de vârsta a doua evită să se uită în oglindă, pentru că se simt nemulțumite de felul în care arată. Acest comportament este de fapt o afecțiune numită sindromul fricii de oglindă manifestat la vârsta a doua.

Scade încrederea în forțele proprii

De sindromul fricii de oglindă manifestat la vârsta a doua se pare că suferă doamnele care au trecut de vârsta de 50 de ani. De altfel, se spune că doar un procent de 9% continuă să se îngrijească ca în tinerețe.

Dar ce stă la baza acestui comportament?

La baza acestui fenomen sunt schimbările generate de înaintarea în vârstă, la care se adaugă efectele produse de o industrie mondială a modei „obsedată” de tinereţe. Aceste lucruri au dus la scăderea încrederii în propriile forţe în cazul femeilor de vârstă mijlocie.

Odată ce designerii se inspiră mereu doar din siluetele tinereilor, femeile de vârsta a doua nu găsesc haine care să corespundă nevoilor lor și drept urmare se simt date la o parte. Ca urmare, efectul psihologic este demoralizant și se instalează depresia care, spun specialiștii, poate afecta grav calitatea vieții.

Felicia Iederă


Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *