„Acțiunile noastre depind de sentimentele și gândurile noastre. Când scăpăm de gânduri negative, și dramă, durerea dispare cu ele”, un autor anonim.

Gândurile negative sunt complet inutile pentru tine. Nu ai de ce să le utilizezi.

Și mai știi ce?

Gândirea negativă nu are absolut nimic de-a face cu personalitatea ta. Gândurile negative, toxice, nu îți determină personalitatea și caracterul și cu siguranță nu îți pot determina destinul … Cu excepția cazului în care, desigur, noi înșine le permitem să o facă. Noi, și numai noi, împuternicim gândurile negativeși, din nefericire, o facem prea des. Prin asta ne rănim pe noi înșine și pentru ce?

„Chiar și cel mai rău dușman nu îți poate face rău la fel de mult ca gândurile tale neîngrădite”, a spus Buddha odată.

Fii atent la cuvântul „neîngrădit”.

Uneori, gândurile negative par a se agăța în adâncul minții noastre, așteptând cea mai mică șansă de a ieși la suprafață. De aceea, o schimbare conștientă a perspectivei sau a restructurării mentale este atât de importantă pentru noi toți.

Dr. Alice Boise, fost psiholog clinic și autor al cărții Anxiety Set, descrie restructurarea mentală drept „un element-cheie al psihoterapiei comportamentale cognitive (CPT)”. Psihologul consideră că aceasta este „una dintre cele mai eficiente forme de psihoterapie complexă”.

Dar, pentru a învăța restructurarea mentală, nici măcar nu trebuie să participi la PPC, la urma urmei, suntem bucuroși să te învățăm elementele de baza ale acestei tehnici. Desigur, acestea sunt doar elementele de bază și nu te vor face un expert, dar după ce ai citit articolul, vei ști și vei putea să faci ceva mai mult decât înainte.

Deci, iată care sunt cele 5 moduri de a privi gândurile negative într-un mod nou.

1. Urmează-ți gândurile

Ia o poziție confortabilă în spatele minții tale și pur și simplu ai grijă la gândurile negative. Imaginează-ți că privești la o pasăre care își fâlfâie aripile pe acoperișul unei case opuse.

De regulă, gândurile negative sunt un produs al denaturării gândirii sau al modelelor mentale iraționale. Recent, o astfel de abordare a gândurilor toxice câștigă o poziție din ce în ce mai puternică în rândul psihologilor și psihiatrilor din întreaga lume. Pentru a scăpa de gândurile negative, nu ai nevoie de psihoterapie sau de medicamente, vizionează-le doar și pur și simplu asigură-te că acestea se disipă fără urmă.

2. Încearcă să nu te concentrezi asupra aceleiași probleme.

Stocarea și mestecarea îndelungată a gândurilor aceleiași probleme este o pierdere a timpului și a energiei noastre, precum și o modalitate sigură de a ne umple mințile cu reflecții inutile care distrag atenția de la lucrul principal.

Abordarea pentru rezolvarea problemelor în conformitate cu principiul: „Dacă mă gândesc la această problemă pentru o lungă perioadă de timp, poate să dispară”, pur și simplu nu funcționează. Dacă, în paralel cu gândirea la o problemă, nu vei întinde lobii frontali ai creierului, cu alte cuvinte, să acționezi în încercarea de a rezolva problema, nu va avea niciun rost în toată această gândire.

Dar cum poți schimba aceste gânduri, trimițându-le într-o direcție pozitivă? Putem oferi următoarea abordare:

– Desenați pe o foaie de hârtie un tabel cu două coloane. Marchează prima coloană „Gânduri” și a doua „Soluții”.

– Când ai o problemă, notează momentul în care ai observat-o, scrie-ți gândurile despre problemă și apoi încearcă să scrii ceva constructiv în coloana „soluție”.

– La sfârșitul zilei / săptămânii / lunii, numără de câte ori ai astfel de gânduri și de câte ori ai reușit să creezi o soluție.
Ai reușit să creezi ceva constructiv în timp ce te gândeai la o problemă? Dacă nu, citește din nou primul paragraf.

3. Definește în mod clar faptele.

Un alt mod de a privi gândurile este să privești faptele pe care se bazează.

De exemplu, dacă te afli în mod constant prins de gândurile lipsei de bani, încearcă să înțelegi dacă este adevărat și găsește o soluție dacă ai nevoie de ea.

Ia o altă bucată de hârtie și trasează un alt tabel cu două coloane. În prima coloană, descrie faptele care confirmă existența problemei. În acest caz, faptul că „întotdeauna nu ai bani” – starea conturilor bancare, banii pe care îi împrumuți în mod constant de la prieteni și așa mai departe. În cea de-a doua coloană, scrie faptele care dovedesc opusul – de exemplu, faptul că ai o casă, nu mergi la culcare nemâncat….


Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *